
Nieuw design voor Place de l'Opera
- Auteur : Redactie
Met een nieuw design luidt Place de l'Opera zijn elfde jaargang in. Het nieuwe ontwerp van het online operamagazine is modern, overzichtelijk en bovendien responsive. De veelbezochte opera-agenda is met diverse functies uitgebreid.
Het was hoog tijd voor een facelift. Sinds 2009 gebruikte Place de l'Opera hetzelfde design. Het nieuwe ontwerp betekent op veel gebieden een verbetering. Belangrijke vernieuwing is dat de website nu responsive is, waardoor het websiteformaat zich automatisch aanpast aan het apparaat dat je gebruikt.
Opera-agenda
De opera-agenda - de best bekeken pagina van de website en voor veel operaliefhebbers dé plek om hun operabezoeken te plannen - is volledig vernieuwd. De voorstellingen zijn van meer informatie voorzien en met vier kleuren wordt onderscheid gemaakt tussen scenische opera's, concertante opera's, bioscoopopera's en liedrecitals. Het is nu ook mogelijk om de agenda per categorie te bekijken, zodat bijvoorbeeld alleen liedrecitals worden weergeven.
De restyling is gerealiseerd door uitgever Eskes Media, in nauwe samenwerking met de redactie van Place de l'Opera.
Over Place de l'Opera
Place de l'Opera is in elf jaar uitgegroeid tot hét operamedium van Nederland. Het magazine volgt dagelijks het operaleven in Nederland en daarbuiten door middel van nieuwsberichten, aankondigingen, interviews, podcasts, reportages en recensies. Place de l'Opera wordt gemaakt door een team van ruim tien muziekjournalisten en -recensenten in binnen- en buitenland.