intro image

Het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem heeft de afgelopen winterperiode 40.000 bezoekers meer getrokken dan het jaar daarvoor. Het populaire park kreeg maar liefst 100.000 bezoekers in december. DagjeWeg.NL zorgde de afgelopen periode dat 1,4 miljoen bezoekers niet onder Winter in het Openluchtmuseum uit konden.

Brainstormen

“Voorafgaand aan deze periode brainstormden we met DagjeWeg.NL over de mogelijkheden om deze periode onder de aandacht te krijgen bij gezinnen met kinderen”, vertelt Mariëlle Kuipers, marketeer bij het Nederlands Openluchtmuseum. “Onze wens was om tot een mix van momenten en middelen te komen. Uiteindelijk kwamen we tot een campagne met Native Billboard Campagnes, redactionele content, inzet van social media, nieuwsbrieven, vlogs en online ticketverkoop.”

native billboard campagne

XXL Banner op Homepage binnen Native Billboard Campagne

De uitingen binnen de campagne van het Openluchtmuseum worden in een periode van 6 weken ruim 4 miljoen keer vertoond. Ruim 32.000 mensen lezen het artikel ‘Beleef de winter in het Openluchtmuseum’, wat daarmee het op 1 na best gelezen artikel is van de maand december. De actiepagina op dagjewegtickets.nl wordt 4.000 keer bekeken. Er worden 693 bestellingen gedaan voor in totaal 1969 tickets. 

Één van de vlogs van de redactie

Kuipers: “De combinatie tussen campagnes op DagjeWeg.NL en ticketing via dagjewegtickets.nl is erg succesvol geweest. De inzet van verschillende middelen zorgden ervoor dat ons bereik groot was en ook de doorvertaling naar ticketverkoop bleek succesvol. Een mooie campagne!”

Campagne 2016?

Wil je ook brainstormen over een combinatie tussen sterke positionering van je merk of activiteiten op DagjeWeg.NL en directe verkoop via DagjeWeg.NL Tickets? Neem contact op met een van onze account managers via sales@dagjeweg.nl of door te bellen met 0318-640175.